ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ SEMEP ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ SEMEP ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ SEMEP ΟΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
SEMEP (South - Eastern Mediterranean Environmental Project)
Το SEMEP είναι ένα πρόγραμμα - δίκτυο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, το οποίο ενσωματώνει τεχνολογικά, οικονομικά, ιστορικά, κοινωνικά και πολιτιστικά θέματα, καθώς επίσης ζητήματα ειρήνης, ανθρωπίνων δικαιωμάτων κ.ά. Το πρόγραμμα αυτό συνδυάζει τη διεπιστημονική διδασκαλία με την ολιστική μάθηση, αποσκοπεί δε και στη συσχέτιση του φυσικού και του κοινωνικού περιβάλλοντος με τις πολιτιστικές αξίες των λαών της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, η οποία αποτελεί ένα σημαντικό σταυροδρόμι ανάπτυξης διαφορετικών πολιτισμών εδώ και χιλιετίες.
Το SEMEP απευθύνεται σε μαθητές νηπιαγωγείων, δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων (γενικών και τεχνικών-επαγγελματικών) των χωρών: Αίγυπτος, Αλβανία, Βουλγαρία, Ελλάς, Ιορδανία, Ισραήλ, Ιταλία, Κροατία, Κύπρος, Μάλτα, Παλαιστινιακή Αρχή, Ρουμανία, Σλοβενία και Τουρκία.
Γλώσσα επικοινωνίας είναι η αγγλική.
Ο συντονισμός του SEMEP γίνεται από το γενικό συντονιστή του προγράμματος στην UNESCO και από τους εθνικούς συντονιστές, ένα σε κάθε συμμετέχουσα χώρα.
Μία φορά το χρόνο διοργανώνεται μία Συνάντηση Εθνικών Συντονιστών για την αξιολόγηση της μέχρι τότε πορείας του προγράμματος και τον προγραμματισμό των δραστηριοτήτων της επόμενης σχολικής χρονιάς.
Η επικοινωνία μεταξύ των συμμετεχόντων στο δίκτυο (μαθητών και εκπαιδευτικών) γίνεται σχεδόν αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail).
Μερικές χρήσιμες διευθύνσεις:
Κεντρική ιστοσελίδα του SEMEP στην UNESCO: http://portal.unesco.org/education/en/ev.php-URL_ID=16361&URL_DO=DO_TOPIC&URL_SECTION=201.html
Ελληνική ιστοσελίδα του SEMEP http://kpe-vamou.chan.sch.gr/semep/
e-mail εθνικού συντονιστή (Θοδωρή Ορεινού) theoorinos@sch.gr
e-mail συντάκτη ελληνικής ιστοσελίδας (Γιώργου Κιμιωνή) geokim@edc.uoc.gr
Τα θέματα του SEMEP μέχρι τώρα:
«Η θάλασσα και εμείς - σχέση ζωής», τις σχολικές χρονιές 1995-1996, 1996-1997 & 2001-2002 (“The sea and us”, a. A beach area, b. A man-made structure on the seashore).
«Το νερό και η ζωή», τη σχολική χρονιά 1997-1998 (“Water and life”, a. Our water use, b. Water usage by tourists, c. Water supply, d. Disposing of water waste, e. Drinking water, f. Water for irrigation, g. Water for industry).
«Το νερό στο περιβάλλον», τις σχολικές χρονιές 1998-1999 & 1999-2000 (“Water in our environment”, a. Sources of water, b. River water and its ecosystem, c. River estuary and its ecosystem, d. The sea and its ecosystem, e. Lake / Reservoir water and its ecosystem, f. Ownership of the water in our environment, g. The fresh water ecosystem and us, h. The ecosystems through the ages, i. Water, water everywhere, but …
«Ας πρασινίσουμε», τις σχολικές χρονιές 2000-2001, 2001-2002 & 2002-2003 (“GOgreenQuiz”, ερωτηματολόγια -με βαθμολόγηση- για να ανακαλύψουν οι μαθητές πόσο φιλικά προς το περιβάλλον συμπεριφέρονται).
«Μεσόγειος: περιβάλλον και πολιτισμός», τη σχολική χρονιά 2001-2002 (“Mediterranean: environment & culture”, a. Sea and civilization, b. Environment in ancient religion, c. Environment in literature, d. Environment in painting and sculpture, e. Environment, constructions and architecture, f. Environment in popular art, g. Environment and dancing).
«Μεσογειακή τροφική πυραμίδα και μεσογειακή δίαιτα», τις σχολικές χρονιές 2002-2003 & 2003-2004 (“Mediterranean diet”, a. Mediterranean food recipes, b. Mediterranean medicinal plants, c. Mediterranean, mythology and plants, d. Mediterranean, game and game animals, e. Mediterranean marine biodiversity and food, f. Farming around Mediterranean, g. Strangers in the Mediterranean, h. How much food we consume in one year, i. Food pyramid, j. Anecdotes on diet).
«Νερό, η ουσία της ζωής», τη σχολική χρονιά 2003-2004 (“Water, the essence of life”, a. Water as an architect of our planet Earth, b. Water and health, c. Water and diet, d. Water and sport, e. Water and law, f. Water and culture, g. Water and energy, h. Water in the environment, i. How much water we consume?, j. Water and life).
«Ανακαλύπτω την πόλη μου», τις σχολικές χρονιές 2004-2005 & 2005-2006 (“Discover your city”, a. Surveys, b. Statistics, c. Interviews, d. Catalogs, e. Collections, f. Maps, g. Utopias, h. Contests, i. Awards, j. Excursions, k. Historical and cultural study from a sustainable perspective, l. History writing (my family, my school, my habitat), m. Debates on sustainability at local level, n. Visual and auditory performances).
Τι έχει γίνει μέχρι τώρα σχετικά με το SEMEP:
Επίσημη ίδρυση του SEMEP στην 27η Γενική Συνδιάσκεψη της UNESCO (1993), με Ελληνική πρωτοβουλία.
Εναρκτήρια συνάντηση εμπειρογνωμόνων, Αθήνα 1994.
Συναντήσεις εθνικών συντονιστών: Αθήνα 1996, Θεσσαλονίκη 1997, Θεσσαλονίκη 1998, Αθήνα 1999, Γένοβα 2000, Αττάλεια 2001, Ίζολα (Σλοβενίας) 2001, Αθήνα 2002, Κωνσταντινούπολη 2003, Γένοβα 2004, Κωνσταντινούπολη 2005.
Θερινά σχολεία: Θεσσαλονίκη 1997 (για 10 μαθητές και δύο καθηγητές από καθεμιά από τις συμμετέχουσες χώρες), Αττάλεια 2001 (για δύο καθηγητές από καθεμιά από τις έξι γειτονικές με την Τουρκία χώρες), Αττάλεια 2004 (για δύο καθηγητές από καθεμιά από τρεις γειτονικές με την Τουρκία χώρες).
Σεμινάρια για καθηγητές: Αθήνα 2000 (τριήμερο σεμινάριο για δύο καθηγητές από καθεμιά από τις συμμετέχουσες χώρες), Αλεξανδρούπολη 2004 (διήμερο σεμινάριο για δύο καθηγητές από καθεμιά από τις συμμετέχουσες χώρες).
Πέντε εθνικές συναντήσεις καθηγητών στην Αθήνα.
Αθήνα Οκτώβριος 2005
Θεόδωρος - Δημήτριος Χρ. Ορεινός
Δρ. Βιολογίας, Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Γ΄ Αθήνας
Εθνικός Συντονιστής SEMEP - UNESCO
Σολωμού 36Β, 17343 Άγιος Δημήτριος
+ 30 697 82 93 558
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ SEMEP ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ SEMEP ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ SEMEP ΟΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ