SEMEP HOME PAGE

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ SEMEP  ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ SEMEP     ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ  SEMEP   ΟΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  


SEMEP (South - Eastern Mediterranean Environmental Project)

 Το SEMEP είναι ένα πρόγραμμα - δίκτυο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, το οποίο ενσωματώνει τεχνολογικά, οικονομικά, ιστορικά, κοινωνικά και πολιτιστικά θέματα, καθώς επίσης ζητήματα ειρήνης, ανθρωπίνων δικαιωμάτων κ.ά. Το πρόγραμμα αυτό συνδυάζει τη διεπιστημονική διδασκαλία με την ολιστική  μάθηση, αποσκοπεί δε και στη συσχέτιση του φυσικού και του κοινωνικού περιβάλλοντος με τις πολιτιστικές αξίες των λαών της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, η οποία αποτελεί ένα σημαντικό σταυ­ροδρόμι ανάπτυξης διαφορετικών πολιτισμών εδώ και χιλιετίες.

 Το SEMEP απευθύνεται σε μαθητές νηπιαγωγείων, δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων (γενικών και τεχνικών-επαγγελματικών) των χωρών: Αίγυπτος, Αλβανία, Βουλ­γαρία, Ελλάς, Ιορδανία, Ισραήλ, Ιταλία, Κροατία, Κύπρος, Μάλτα, Παλαιστινιακή Αρχή, Ρουμανία, Σλοβενία και Τουρκία.

Γλώσσα επικοινωνίας είναι η αγγλική.

 Ο συντονισμός του SEMEP γίνεται από το γενικό συντονιστή του προγράμματος στην UNESCO και από τους εθνικούς συντονιστές, ένα σε κάθε συμμετέχουσα χώρα.

 Μία φορά το χρόνο διοργανώνεται μία Συνάντηση Εθνικών Συντονιστών για την αξιολόγηση της μέχρι τότε πορείας του προγράμματος και τον προγραμματισμό των δραστηριοτήτων της επόμενης σχολικής χρονιάς.

 Η επικοινωνία μεταξύ των συμμετεχόντων στο δίκτυο (μαθητών και εκπαιδευτι­κών) γίνεται σχεδόν αποκλειστικά  μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail).

 

Μερικές χρήσιμες διευθύνσεις:

Κεντρική ιστοσελίδα του SEMEP στην UNESCO: http://portal.unesco.org/education/en/ev.php-URL_ID=16361&URL_DO=DO_TOPIC&URL_SECTION=201.html

Ελληνική ιστοσελίδα του SEMEP  http://kpe-vamou.chan.sch.gr/semep/

e-mail εθνικού συντονιστή (Θοδωρή Ορεινού)  theoorinos@sch.gr

e-mail συντάκτη ελληνικής ιστοσελίδας (Γιώργου Κιμιωνή) geokim@edc.uoc.gr  

 

Τα θέματα του SEMEP μέχρι τώρα:

     «Η θάλασσα και εμείς - σχέση ζωής», τις σχολικές χρονιές 1995-1996, 1996-1997 & 2001-2002 (“The sea and us”, a. A beach area, b. A man-made structure on the sea­shore).

    «Το νερό και η ζωή», τη σχολική χρονιά 1997-1998 (“Water and life”, a. Our water use, b. Water usage by tourists, c. Water supply, d. Disposing of water waste, e. Drinking water, f. Water for irrigation, g. Water for industry).

    «Το νερό στο περιβάλλον», τις σχολικές χρονιές 1998-1999 & 1999-2000 (“Water in our environment”, a. Sources of water, b. River water and its ecosystem, c. River es­tuary and its ecosystem, d. The sea and its ecosystem, e. Lake / Reservoir water and its ecosystem, f. Ownership of the water in our environment, g. The fresh water eco­system and us, h. The ecosystems through the ages, i. Water, water everywhere, but …

  «Ας πρασινίσουμε», τις σχολικές χρονιές 2000-2001, 2001-2002 & 2002-2003 (“GO­greenQuiz”, ερωτηματολόγια -με βαθμολόγηση- για να ανακαλύψουν οι μαθητές πόσο φιλικά προς το περιβάλλον συμπεριφέρονται).

  «Μεσόγειος: περιβάλλον και πολιτισμός», τη σχολική χρονιά 2001-2002 (“Mediterra­nean: environment & culture”, a. Sea and civilization, b. Environment in ancient religion, c. Environment in literature, d. Environment in painting and sculp­ture, e. Environment, constructions and architecture, f. Environment in popular art, g. Environ­ment and dancing).

 «Μεσογειακή τροφική πυραμίδα και μεσογειακή δίαιτα», τις σχολικές χρονιές 2002-2003 & 2003-2004 (“Mediterranean diet”, a. Mediterranean food recipes, b. Mediter­ranean medicinal plants, c. Mediterranean, mythology and plants, d. Mediter­ranean, game and game animals, e. Mediterranean marine biodiversity and food, f. Farming around Mediterranean, g. Strang­ers in the Mediterranean, h. How much food we consume in one year, i. Food pyramid, j. Anecdotes on diet).

 «Νερό, η ουσία της ζωής», τη σχολική χρονιά 2003-2004 (“Water, the essence of life”, a. Water as an architect of our planet Earth, b. Water and health, c. Water and diet, d. Water and sport, e. Water and law, f. Water and culture, g. Water and energy, h. Water in the environment, i. How much water we consume?, j. Water and life).

 «Ανακαλύπτω την πόλη μου», τις σχολικές χρονιές 2004-2005 & 2005-2006 (“Dis­cover your city”, a. Surveys, b. Statistics, c. Interviews, d. Catalogs, e. Collections, f. Maps, g. Utopias, h. Contests, i. Awards, j. Excursions, k. Historical and cultural study from a sustainable perspective, l. History writing (my family, my school, my habitat), m. De­bates on sustainability at local level, n. Visual and auditory perform­ances).

 

Τι έχει γίνει μέχρι τώρα σχετικά με το SEMEP:

 

Αθήνα Οκτώβριος 2005

 

  • Θεόδωρος - Δημήτριος Χρ. Ορεινός

  • Δρ. Βιολογίας, Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Γ΄ Αθήνας

  • Εθνικός Συντονιστής SEMEP - UNESCO

  • Σολωμού 36Β,  17343 Άγιος Δημήτριος

  • + 30 697 82 93 558

  • theoorinos@sch.gr

  •  


    ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ SEMEP  ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ SEMEP     ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ  SEMEP   ΟΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 


    SEMEP HOME PAGE